السبت، 17 مايو 2008

ابليس هيهاجر خلاص


على باب سفارة كندا

لمحت ابليس وف ايده استمارة ..

بقول له على فين .. قاللي بص.. يا هجرة يا إعارة..

يا عم زهقت كفرت.. ألاقيش معاك سيجارة..

أنا انتهيت خلاص!..

لا نافع وسواس ولا خناس.. ولا ليا عيش وسط الناس

دي عالم مجرمين.. عندكوا فائض ف الفساد.. في كل البلاد..

ومش محتاجين شياطين.. مليش عيش ف البلد دي ....

بقالي سنين عاطل...

وانتوا بتعرفوا.. تقلبوا الحق باطل..

وتسلكوا القاتل.. وتمشوا ف جنازة المقتول..

ومفيش مشاكل.. يا عم ده أنا بقيت أوسوس بالمقلوب...

وأقول للحرامي كفايه بقى توب.. انت هاتعمل كل الذنوب لوحدك...

وأنا ابليس أشتغل واعظ.. ولا كمساري ف اتوبيس..

يا عم ده أنا زمان.. كنت استنى حد ينسى يسمي.. وهو بياكل لقمته..

دلوقتي كل اكلكم ملوث.. وبصراحه الواحد خايف على صحته...

ده مفيش ضمير اساسا.. عشان أموته.. و كل واحد بمزاجه.. خربانه ذمته...

يا عم ده كل حاجه اتسرقت.. وكده الاجيال الجديدة ..م الحرامية اتظلمت..

يا راجل ده من كتر ما لطشت معايا..

خرجت ف مظاهرة..

مع الناس اللي بتقول كفايه ...و برضه مفيش فايدة


&nb! sp;

التوقيع

إبليس إللى كان شرير وتاب


منقووووووووووول لجل عيونكم .. قمر

هناك 3 تعليقات:

بحبك يامصر يقول...

يا عينى يا عينى عالسياسه
اياك يشدوكى عالمعتقل الجديد بتاع مرينا

غير معرف يقول...

إزيك يا وفاء

أنا كمان انبسطت لأني عرفت مدونتك وضيفتها عندي في قائمة الأصدقاء في المدونة

عجبني موضوع المرأة والأنوثة...يمكن من الحاجات الجميلة إن الجمال نفسه نسبي

بس فعلا أظنها حاجة صعبة لو إن الشخص ما أدركش الجمال جواه أو أن شريكه في الحياة ما أدركوش

صباحك فل وياسمين

:)

EMAN HASSAN KAMEL يقول...

إيه الكلام الحلو ده بجد مدونتك تحفة وغن شاء الله ربنا يديم المحبة وأدخلك وأكتبلك لحد ما تزهقى منى .....هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها ربنا يوفقك